2007/05/24

Sun fejlesztő konferencia

Na akkor lássuk:

Pat Pruchnickyj: A Sun Open Source stratégiája Alapvetően marketinges előadás, de nem vészes. Megtudtam pl. hogy az átlagos OS contributor 30 éves és 11 éves fejlesztői tapasztalata van. Ami tényleg izgalmas, mert ha körül nézek a projektemben, azért egy kezemen meg tudom számolni az ilyen tapasztalattal rendelkező fejlesztőket. Két dolog érdekelt volna még: az egyik (ezt lehet, hogy megkérdezem majd az előadót emailben), hogy létezik-e statisztika, hogy a megnyitott projektek hány százaléka külsős contributálás és mennyi továbbra is Sun munka. A másik a Sun bevételei. Valószínű egy nagy cég tulajdonosának kéne lenni, hogy lássam, hogy tényleg van üzleti model az OS-ben, és meg lehet élni supportból.

Nicolas Leszek: Sun partner programja fejlesztők részére: Ezt már igaz porszívó ügynök marketinges tartja. Elvileg a Sun partneri programról beszélt, de a Solarisra is nagyon rá akart beszélni. Azt hiszem ő azért volt itt, hogy ha véletlenül nem csak fejlesztők jöttek volna el a fejlesztői konferenciára, hanem vállalati vezetők is, akkor őket jól megekézze.

Vértes Miklós: Újdonságok a Java világából Ennek az előadásnak az egyetlen előnye az volt, hogy olyannyira gyenge volt, hogy az már szórakoztató. Az előadó elvileg a JavaOne-on bejelentett újdonságokról beszélt volna, szar viccek közepette, de még én is jobban képben voltam a JavaOne-on történtekről, pedig ott se voltam. Meg tudtam, hogy a JRuby azért jó, mert "raileken is fut" továbbá, hogy a JMaki és a Phobos "azt teszi, amire ki lett találva". ROTFL.

Alexis Moussine-Pouchkine: GlassFish, a Sun nyílt forráskódú alkalmazás szervere Ez egy ügyes összefoglaló GlassFish-ről, jól váltakoztatva a rövid gyakorlati bemutatókat a fóliákkal. Jól koncert a figyelemfelkeltő dolgokra (clusterezés, PHP futtatás Quercuson keresztül, HK2). Persze ezeket már nagyrészt kipróbáltam, sőt a hk2 forráskódjához is volt már szerencsém, de azért izgalmas.

Roman Strobl: NetBeans: nyílt forráskódú fejlesztőkörnyezet és ennél is több Az ő blogjának rendszeres olvasója vagyok, de előadni még nem láttam. Nagyon vidám fickó, és nagyon profi előadó (nem hiába evangelist). Két előadáson keresztül mutatta be a NetBeans 6.0 újdonságait, gyakorlati példákkal. Profi munka.

Simon Géza: Open ESB projekt A (saját magam által) vártnál sokkal tömörebb elméleti összefoglalót kaptunk, ESB, JBI, SOA szinten, ami nagyon jó volt. A demó gyakorlatilag abból állt, hogy megnyitottunk egy kész JBI-s alkalmazást és lefutattuk a tesztet. Én néztem volna részleteket is, mert éppen én is ezzel kísérletezek. Ami számomra új volt, hogy állítólag az OpenESB 2 már futni fog standalone is, és hogy a hármasra fog integrálódni a felvásárolt JCAPS-ból jövő mindenféle jó bele.

Zsemlye Tamás: Open SSO projekt Utolsó előadás, főleg elmlélet és termékismertető. Az OpenSSO-val már sokszor szemeztem, de az hiányzik hogy lássak egy ilyet élőben műköni. Sajnos Hello World itt sem volt, viszont nagyon meglepődtem, hogy mennyire pluginelhető kiterjeszthető az egész. Sokkal monolitikusabbnak látszott messziről. Még is csak meg kéne néztem.

A Glassfish előadásközben jutott eszembe a hasonlat, hogy egy kicsit olyan ez, mint a blogok és a nyomtatott média viszonya. Mivel naponta olvasva a híreket a neten, a hétvégi hetilapban lévő kis színes hírek már egy kicsit réginek tűnnek. Itt is azt volt, hogy a NetBeans és Glassfish demók és jóságok egy részét már rég olvastam a megfelelő forrásokból és láttam screencaston (sőt további jókat Jackpot, Schliemann). És mint a nyomtatott újságokat olvasva itt se az újdonság az amit ad az újság nekem (az már megvolt nekem RSS feedből), hanem az alaposság, ami révén olyan partikuláris dolgokat is megtudok, ami eddig elkerülte a figyelmemet, és amit miatt érdemes elolvasni az újság cikket. Ezért a néhány új dologért, no meg azért a 3 tényleg jó előadásért érdemes volt ott lenni.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Thanks for coming!

Make sure you send any questions you may have to the GlassFish forum or mailing list.