2007/05/15

NetBeans profiler

Azt még nem is írtam, hogy múltkor kb. egy napot ellötyögtem vele. Egy ANT alapú (freeform) külső tomcet-et használó NetBeans projecthez kellett belőnöm. Mielőtt neki kezdtem valaki fenyegetett is, hogy ő már próbálta és szétfagyott az egész.

Ehhez képest egész kellemesen csalódtam. Nagyon hamar működött, és tényleg kezelte az ANT alapú projektemet is.

Kissebb problémák voltak:
  • Az IDE-ből indítva a tomcat-et profile módban úgy tűnt, mintha nem kapná meg a környezeti változók értékeit (ami pl. orakli eléréshez kell). Szerencsére volt lehetőség manual attach-ot is játszani, és azzal végül ment, csak command lineból kellett indítgatni az IDE-t.
  • 1.4-est nem szereti nagyon (igaza van, én se szeretem), módosított JVM kell hozzá. Ez letölthet NB plugin formájában, csak a dependency rosszul van a pluginben definiálva, és ezért a legújabb profilerrel nem megy (persze nem volt túl nagy feladat a jarban megtalálni a descriptor-t és átírni a dependecyt, és utána már megy is.).


Ezt leszámítva tényleg szép színes szagos, és egész jól használható volt. Rögtön találtam is néhány furcsa dolgot (reflection api szokásos lassúsága) a projektben, ami miatt már megérte.

Nincsenek megjegyzések: