2007/05/23

OpenESB I.

Holnap Sun Tech Day Budapesten. Nosza gyorsan megint nekiálltam kísérletezni az OpenESB-vel, mert most majd lehet az illetékesektől kérdezni róla.

Tutorialokat már néha csináltam vele, de semmi komolyat. Most is valami egyszerűvel kezdtem, de sehogyan sem akart működni. A hibajelenség pont az volt, amit itt leírt valaki, csak én ellenőriztem, hogy a komponenesek meg vannak-e, meg a logot is felnyomtam finest-re, de semmi. Érdekes módon két különböző gépen is ugyanezt kaptam, és már nem is csak a saját programommal, hanem a a Sample-k közöl a SynchronousSampleApplication is ezt csinálta.

Nem baj, biztos valamit elkonfiguráltam az appszerverben valami múltkori játék folyamán, ezért letöltöttem újra és feltettem a teljesen friss NetBeans 5.5 + Glassfish párost. Újra megpróbálom a példát: most már megy szépen, de a Runtime > Servers fül alatt a JBI fában semmilyen komponens nem látható. (Valószínűleg az zavarta meg, hogy már volt fent egy Glassfish a gépen, és az újat is ugyanazon a "Sun Java System Application Server 9" néven rakta fel a Runtime > Servers alá. Igaz a régit kitöröltem utóbb, és nem javult).

Nosza bedühödtem és letöltöttema Java Application Platform SDK Update 3 Preview 2 hangzatos névre keresztelt cuccot. (Netbeans 6 M9 + OpenESB 2 + Glassfish 2). Felraktam, és láss csodát minden tökéletesen ment. Sőt még az SMTP binding komponenes is pöccre működött.

Tanulság: sose használjatok szar stabil dolgokat, ha kijött már valamilyen preview/beta.

2 megjegyzés:

Kocka írta...

Ezt a populista kovetkeztetest!!! :-D

Egyebkent en is inkab egyeb ESB szoftverek korul nezelodok, de kivancsi vagyok a sun mivel rukkol elo. Annyira hogy fel nap szabit vettem ki :)

elek írta...

Én is néztem a ServiceMix-et (abban is van JBI, tud futni standalone, deployolható akár Tomcat-be is, és van hozzá sok Maven plugin). Kiváncsi lennék mennyire tartják a JBI-t, és mennyire cserélhetőek fel a két projekt BC-i és SC-i.

Még egy speckó, amit el kéne olvasni.