2007/05/04

JVM bug

Néhány koléga mesélte múltkor, hogy az új cégükben van egy nagy régi legacy rendszer, aféle szent tehén. Kicsit rozsdás, kicsit döcög, de működik. Általában. Néha azonban elszáll, olyankor neki állnak hibát keresni. Mondják is a régieknek, hogy bugos a szent tehén. Nem, olyan nincs. Biztos a használt API a bugos. Megnézték, az jól működött. Akkor a JVM bugos. (Na persze, gondolták, majd pont az.) Azért elcsesztek vele egy napot, hogy bebizonyítsák, hogy a szent tehén betegeskedik és nem más. Persze ez többszőr is egymás után, és mindig ezzel az első reakcióval, hogy bugos a JVM.

Ez csak azért jutott eszembe, mert a minap előszőr találkoztam olyannal, hogy kaptam egy bug reportot, és végül kiderült, hogy nem én csesztem el valamit, hanem a JVM a hibás, és majd talán ki lesz javítva, addig meg van rá workaround, szépen leírva a bug adatbázisban, ami persze meg is oldotta a problémát.

No lám, ilyen is volt.

1 megjegyzés:

Kocka írta...

Na ezeket a szent teheneket de tudom utalni :-D nekem is jutott belole par, kemeny melo gulyast csinalni beloluk.