2007/05/03

The Budapest New Technology Meetup

Tegnap előszőr voltam egy ilyen redezvényen. Tapasztalatok:

Az első előadás (Scrum a honlapon nem találom az előadót) tanúlsága az volt, hogy mennyire fel kell készülni egy 5 perces előadásra, és mennyire nehéz valamit összesedetten elmondani 5 percben.

Kelényi Attila (Kiskapu kiado) - Creative Commons - néhány jog fenntartva
Nekem nem mondott sok újat, de én azért ismertem is a témát. Már ebben a prezentációban feltűnt, hogy mennyire terjed az a stílus, amit én előszőr Dick Hardt-tól láttam a prezentáció készítésben (folyamatos beszéd, de a fólián nem vázlat pontok, hanem néha csak egy-egy hívószó). Az előadás kevésbé bolt gördülékeny, de jó volt.

Burgermeister Zsolt - Varga Koppány: Fordítássegítő alkalmazás.
Alapvetően egy új startup ötlete volt elmondva nagy vonalakban. A bevezető szavakkal már eltelt a fél idő. Nem rázott meg. Kívánom, hogy jöjjön be nekik, és térjünk vissza rá.

Vámosi Zsolt (3DBrigade) - 3D grafikai tartalom fejlesztes Next Generacios videojatek platformokon
Pöpec előadás 5 percre hegyezve, bár nem sokat tudtam meg belőle technikából, csak hogy komoly cég nyomja ezt itt Magyarországon. Érdekes képek, jó előadás.

Szalai Ferenc (NIIF) - Indentity 2.0 - a vágy titokzatos tárgya
Szóval én ismeret Dick Hardt alapművét, ahhoz képest nehéz újat alkotni. Kicsit el volt mismásolva a SAML vs. Open ID kérdés (ami persze nem is kifejezetten Identity 2.0-s elméleti téma, inkább már technika). (Az én véleményem kommentben itt).

Neltz Tamás (index.hu) - OpenID
Sok technikai részletet nem tudtam meg, de persze ezt már én ismertem. Az is vicces volt, hogy az előző előadás azt mondta, hogy azért OpenID és nem SAML, mert ez utóbbi nem támogatja jól a propertyk hordozását, bezzeg az OpenID. Ehhez képest ez az előadő azzal kezdte, hogy az OpenID is csak autorizációra való, nem property cserére. Különben jó volt. A privacy-t firtató kérdés is jól elgondolkoztatott. A whitelist/bacllist-re meg nem kaptam megnyugtató választ. (Mi lesz a SPAM-elő IdP-kkel).

Szóval tanulságos volt. Tanultam néhány dolgot, pl. hogy a Java User Meetings-nél is jó lesz az időt jelezni az előadónak, hogy ne fussunk ki az időből, meg határt szabni a kérdéseknek. Meg, hogy jó, hogy egy ilyen technológiailag elkötelezettebb témában nem 5, hanem 15 perc van, mert azért itt kelleni fog valamennyi idő felvezetni a méllyebb rétegeket

1 megjegyzés:

Kocka írta...

Az elozo alkalommal sokkal lenduletesebb volt :( azt hiszem joreszt a technikai problemak kavartak be (hangositas, ilyesmi). A 3dbrigade srac tenyleg jo arc volt, szerintem o tartotta a legszinvonalasabb eloadast, bar nekem eleg tavoli a tema. Az Identity 2.0 es az OpenID az inkab csak figyelemfelhivasnak volt eleg, ezen a sorozaton minden csak arra eleg :)