2006/12/04

Mikrokernel és kampók

Az álmom továbbra is ugyanat. Egy j2ee-s (de legalább is web kontainerbe futó) mikrokerneles moduláris alkalmazást találni/írni. Néha, ha ez rámjön, akkor elkezdek guglizni, és olyanokról olvasok, mint a HiveMind, vagy az OSGi.

Az OSGi különösen szimpatikus, van benne dependency kezelés, modularitás, futás közben-i deploy. Az egyetlen, ami hiányzik ezekből a rendszerekből, az a hook rendszer, amire szintén ácsingózok.

Aztán belegondoltam és rájöttem, hogy ez teljesen érthető. Ha van lehetőség egy szolgáltatást (interface-t) publikálni, és azt más szolgáltatásokból meghívni, akkor a publish/subscribe minta szerint már vidáman lehet remek hook rendszereket képezni bármelyi felé.

Valahogy így képzelem:
1. van egy HookSystem.java, ahová regisztrálni lehet egy interface konkrét implementációit (akár többet is)
//publish service
public void create(Class interfacez);
//subscribe to service
public void register(Class interfacez,Object o);
//execute the hook
public Object getHook(Class interfacez);

Például:
HookSystem system = new HookSystem();
//publish
system.create(hookertest.Hook.class);
//suscribe
system.register(hookertest.Hook.class,new HookImpl1());
system.register(hookertest.Hook.class,new HookImpl2());
//get the executor
Hook hook = (Hook) system.getHook(hookertest.Hook.class);
hook.print("asdx");
Terménszetesen a két HookImpl* implementálja a Hook-ot.

2. és van egy parancs, ami meghívja az összes implementációt, aki regisztrálvan van. A vicc kedvéért ezt a HookSystem.getHook-on keresztül csinálnám, ami egy proxyt ad vissza a Hook interface-re, de bármit meghívva rajta az összes implementáló osztály végighívja a paraméterekkel (a visszatérési értékek kezelésén még gondolkozom, egyelőre legyen mindenki void, és a paraméterekbe irkálljon. Továbbá az is gyanús, hogy szép generic-kekkel még meg lehetne bolondítani az egészet.)

Hát így. Hook rendszerem van. Már csak valamelyik mikrokernel cuccost kéne átlátni.

Nincsenek megjegyzések: