2007/03/28

Sun Java System Web Server

"Netbeans 5.5-öm még mindig nem támogatja a Tomcat 6-ot, márpedig kéne egy Glassfishnél kissebb memória igényűbb JAVAEE 5 Servlet container."

Így végződött az előző bejegyzésem, amire commentbe kaptam ötletként a Sun Java System Web Server-t. Első látásra rögtön nagyon szimpatikus volt. Régen próbáltam már egyszer, de akkor csak RHEL-re ment fel, most meg simán vett minden akadályt Ubuntu-n is.

Azt szokták mondani, hogy a SJSWS ugyanazt tudja mint az apache-httpd plusz még néhány mellé felhúzott modul/util együttvéve (pl. logrotate, webdav, reverse proxy). Van hozzá szép webes felület, command line-os tool, és persze xml-ből is konfigurálható. Viszi a legacy php alkalmazásokat, és deployolhatok bele java-t is. (A config felületeinek a kényelmességét jól mutatja, hogy létezik arra külön parancs, hogy selfsigned certificate-et gyártsunk a szerverhez. Apachhoz ehhez mindig rá kellett gugliznom egy howto-ra). A virtual hostokoat is nagyon korrektül kezeli (glassfish-ben pl. ahogy láttam a v2-ben lesz elég erős ez a funkció).

Szóval nagyon jónak tűnt, és a hétvégén úgyis újra húztunk a szerverünket, úgy hogy ez lett a web container. Részletes tapasztalatokkal majd kicsit később, valamennyi idő távlatból. Egyelőre nagyon jól muzsikál, bár vannak még megoldatlan részek (php-ből egyelőre csak a letölthető pluginjét sikerült beüzemelni, ubuntu-s defaultot nem, 80-as porthoz rootként futtatva az admin szervert is a config-deploy még nem működik, stb.). De egyelőre még a doksit se olvastam el, úgy hogy nem panaszkodunk. Jackrabbitot pl. nagyon könnyen sikerült beconfigurálni. (így).

Memória fogyasztást még nem néztem. A szerveren minden cakli-pakli foglal 200 megát (java még nincs nagyon deployolva, de legalább 15 virtual szerver fut), úgy hogy nincs pánik.

A dolgot egy kicsit rontja, hogy a fent idézett mondat nem oldódott meg. Ugyanis a SJSWS 7.0 update 1 Technology Preview, ami tudja a javee5-öt ugyan kezelhető a NetBeans pluginnel, de egyrészt a NetBeans nem hiszi el róla, hogy tudja, amit tud (csak 1.4-es projectet enged bele deployolni) másrészt virtual szervereket rohadtul nem kezel (mármint az NB plugin). Szóval itt még fényezhető lenne egy kicsit a dolog.

Nincsenek megjegyzések: