2007/03/09

Checkstyle plugin

Bár a kódjaim most már kibírják a gyár checkstyle próbáját, néhány kimondatlan szabályoknak nem feleltek meg, és sajnos a checkstyleban nem is voltak hozzá rule-ok. (pl. a javadoc csillagainak a kívánt fajta behúzásának elenőrzése).

Úgy hogy múltkoriban összedobtam néhány Checkstyle extensiont saját használatra. Nem volt nagy flikk-flakk, mindenkinek csak ajánlani tudom, friss és használható doksi volt a honlapon, meg persze néhány példa is.

Antlr fát kapunk vissza, és egy mellékelt alkalmazással meg is lehet nézni a fát.
Ami viszont új volt, hogy se a javadoc-ot se a whitespace-eket nem parseolja. Az utóbbit úgy lehet kitalálni, hogy két token pozicióját megadja, és megnézzük, hogy köztük mi van a fájlban. Az előbbi is hasonló, de szerencsére erre már a Checkstyle is ad apit.

Ezeket kéne kipróbálni a Jackpotban is, és akkor tényleg nem lehetne már fogást találni rajtam.

2 megjegyzés:

Kocka írta...

Nekem attol fail-el el a checkstyle egy projectemen belul ugy nehanytizezerszer, hogy en az eclipse formazot hasznalom es ahhoz meg nem talaltam meg a checkstyle beallitasokat, magam irogatni meg nem volt kedvem. Aztan feladtam ideiglenesen, nekem jo az amit az eclipse kodformazoja csinal es nem ertem hogy miert kellene maskent csinalni, begulis nem sok erteket ad hozza az egeszhez tekintve hogy tobbnyire egyedul dolgozom.

Mr. profit írta...

Az eclipse kódformázója szerintem is jó, úgy ahogy van.

Ingyenes BLOG