2007/02/19

Proxy mögött

Tudom, hogy elenyésző azon esetek száma, amikor az éles szerver egy proxy mögül zizegne, de a development környezetben ez nagyon is előfordul.

Mert van olyan, amikor egy servlet nyit egy TCP connection-t, és azon próbálna kommunikálni valahová máshová (pl. OpenLaszlo, bizonyos OpenID implementációk). Na már most, ha ennek kommunikációnak a céges proxyn keresztül kéne hogy menjen, de ilyen lehetőségre a fejlesztők nem is gondoltak. (Na jó OpenLaszloban gondoltak, de ott nem izzúlt be.)

Valmi OpenVPN-s dolgot nagyon össze kéne már gyúrni.

2 megjegyzés:

Kocka írta...

Es ha azt mondod hogy az is a localhoston megy, aztan puttyal vagy ssh-val atforwardolod a forgalmat egy kulso szerver segitsegevel?

Egyebkent ilyen esetem nekem is volt, a maven repo elerhetetlenne valt egy reggel. Bementem az irc-re, szoltam hogy lecci lojjek mar fel, de mindenki csak nezett hogy nekik megy. Akkor derult ki hogy a hostolo ceg szervere nyomott egy nem szabvanyos http headert, amit a fw nem akart atengedni. Jo arcok voltak, a kedvemert kiszedtek a headert masnapra :)

elek írta...

ja ssh forward megy is keményen, csak az OpenID-s megoldás amit próbálgatok nagyon port és domain érzékeny, domain alapú virtual hostoknak kell működnie.

Persze a hosts fájl hekkelésével lehet, hogy ezt is meggyógyítanám, de én a lustább megoldást választottam és az OpenID librarybe belehegesztettem egy proxy beállítást.